Koszyk

ikona-domek / Plushoblog / Sieć / Poczta głosowa w Plush

Poczta głosowa w Plush

Mężczyzna przy komputerze rozmawia przez telefon

Poczta głosowa w Plush

Usługi poczty głosowej są standardem w większości sieci komórkowych. Także poczta głosowa Plusha udostępnia możliwość nagrania wiadomości przez osoby, którym nie udało się do nas dodzwonić. Dowiedz się, jaki jest numer na pocztę głosową Plush. Sprawdź również, jak odsłuchać pocztę głosową, usunąć wiadomości czy nagrać powitanie. W tym miejscu uzyskasz także informacje, jak wyłączyć pocztę głosową, zweryfikować jej status oraz ponownie aktywować.

Kiedy poczta głosowa może być przydatna?

Choć wiele osób nie przepada "być łapanym" na pocztę głosową, bo woli rozmawiać z daną osobą bezpośrednio (a nie nagrywać wiadomość), usługa ta jest wyjątkowo użyteczna. To forma automatycznej sekretarki, popularnej w czasach powszechnych telefonów stacjonarnych. Sprawdza się, gdy ktoś ma ważne informacje do przekazania, a Ty na przykład:

  • nie masz możliwości korzystania z telefonu,
  • jesteś poza zasięgiem sieci,
  • prowadzisz inną rozmowę,
  • nie możesz rozmawiać, a wiadomość nie nadaje się do przekazania tekstem.

Jak działa poczta głosowa? Jest ona usługą oferowaną przez operatora sieci komórkowej i umożliwia nagranie wiadomości głosowej przez osobę dzwoniącą (w sytuacji, gdy nie odbierzesz telefonu). Jest to możliwe dzięki aktywnemu przekierowaniu połączeń na pocztę głosową.

Obsługa poczty głosowej w Plushu

Korzystanie z poczty głosowej w Plushu jest proste i intuicyjne, dlatego nie powinno sprawić Ci problemów. Jednak kiedy jesteś nowym abonentem lub postanowiłeś przenieść numer z innej sieci, możesz nie znać sposobów obsługi poczty w Plushu.

Warto wiedzieć nie tylko, jak odsłuchać pocztę głosową i jak sprawdzić jej status, ale także jak wyłączyć pocztę głosową i jak ją następnie w razie potrzeby włączyć. Jest na to kilka sposobów. Należą do nich:

  • telefon na numer poczty głosowej - +48601222222 lub skrócony 2222,
  • specjalne krótkie kody wpisywane na klawiaturze telefonu: *122#, *122*11#, *122*00#,
  • wysłanie SMS pod numer 2601 o odpowiedniej treści,
  • zarządzanie usługą za pomocą aplikacji, konta online,
  • kontakt z obsługą klienta.

Szczegóły tych metod, zależne od podejmowanej czynności znajdziesz poniżej, w krótkim FAQ.

Przychodzące połączenie telefoniczne

Jak odsłuchać pocztę głosową?

Aby odsłuchać wiadomości pozostawione na poczcie głosowej, należy wybrać odpowiedni numer. W przypadku Plusha, na terenie Polski są to: specjalny numer skrócony 2222 lub też pełny (+48) 601 222 222. Jeżeli natomiast użytkownik dzwoni z roamingu, może skorzystać z uniwersalnego numeru 2222 albo specjalnego dla połączeń roamingowych (+48) 601 100 222. Po nawiązaniu połączenia, korzystając z menu głosowego, możliwe jest nie tylko odsłuchanie poczty, usunięcie wiadomości, ale także jej włączenie lub wyłączenie.

W tym samym miejscu jest także możliwość nagrania powitania, aktywacji albo dezaktywacji automatycznego oddzwaniania poczty głosowej oraz ustawienia przekazów warunkowych.

Mężczyzna z psem rozmawia przez telefon

W jaki sposób sprawdzić status poczty głosowej?

Status poczty głosowej sprawdza się za pomocą krótkiego kodu usługi *122#. Należy wpisać go na telefonie i wybrać symbol słuchawki – dzwonienia. Informacja o statusie usługi powinna wyświetlić się po chwili na ekranie. Aby sprawdzić status poczty głosowej, telefon musi być w zasięgu sieci.

Jak wyłączyć pocztę głosową?

Szybki sposób na to, jak wyłączyć pocztę głosową w Plushu obejmuje użycie krótkiego kodu *122*00#. Należy na klawiaturze aplikacji telefonu wybrać ten kod i zatwierdzić przyciskiem słuchawki – dzwonienia. Potem można upewnić się, czy poczta jest wyłączona, sprawdzając jej status. Alternatywą jest zadzwonienie na numer poczty głosowej Plush i dezaktywacja przekierowania połączeń na pocztę.

Posiadacze abonamentu w Plushu pocztę głosową wyłączają poprzez wysłanie SMS o treści "DEAKT PS" na numer 2601. Można także zarządzać usługą poczty głosowej przez aplikację iPlus na Android i iOS, jak również przez kontakt z obsługą klienta.

Jak aktywować pocztę głosową?

Aby włączyć ponownie pocztę głosową dla numeru w Plushu, można użyć kodu *122*11#. Należy wybrać go na klawiaturze aplikacji telefonu i zatwierdzić symbolem słuchawki. Można również wysłać SMS-a na numer 2601 o treści AKT PS. Wygodnym rozwiązaniem jest też zarządzanie numerem przez aplikację iPlus.

Usługa poczty głosowej w Plushu jest domyślnie włączona. Także, kiedy zdecydujesz się przenieść numer do Plush, po zakończeniu procesu przenoszenia usługa poczty głosowej będzie aktywna.

Jakim sposobem można nagrać powitanie poczty głosowej?

Powitanie poczty głosowej możesz nagrać w bardzo prosty sposób. Konieczny jest kontakt na numer poczty głosowej Plusha i wybranie odpowiedniej opcji z menu. Po usłyszeniu sygnału nagrywasz powitanie, które zostanie później odtworzone osobom dzwoniącym na Twój numer. Wiadomość tą możesz także zmienić lub usunąć, pozostawiając domyślny komunikat.

Czy za pocztę głosową się płaci?

Poczta głosowa, jej włączenie i wyłączenie w Plushu są darmowe. Dlatego dla wygody klientów sama usługa jest domyślnie aktywna. Jednak już dzwonienie na numer na pocztę głosową Plush może być obciążone kosztami, zgodnie z aktualnym cennikiem posiadanej oferty.

Pamiętaj, że usługa poczty głosowej na początku w ofercie Plush jest włączona, bez względu na to, czy przenosisz numer do sieci, korzystasz z nowego abonamentu czy oferty na kartę. Dlatego, jeżeli wolisz nie korzystać z poczty głosowej, nie zapomnij informacji, jak wyłączyć pocztę głosową.

plush facebookplush instagramplush snapchatplush youtube
Powered by Plus