INFORMACJA POLKOMTEL SP. Z O.O. O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA/ABONENTA/KUPUJĄCEGO
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
1. POLKOMTEL sp. z o. o., ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel.
601 102 601), pisemnie na adres: Polkomtel sp. z o.o. - Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa, pocztą elektroniczną na adres bok@plus.pl, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@plus.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
3. Podanie Danych Abonenta jest warunkiem zawarcia umowy. Odmowa podania Danych Abonenta uniemożliwia zawarcie umowy. Obowiązek podania imienia, nazwiska,
PESEL lub nazwy, serii i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość wynika z ustawy z dnia 16.07.2004 Prawo telekomunikacyjne. W przypadku zawarcia umowy w
formie dokumentowej, ze względu na formę zawarcia umowy, konieczne jest podanie nadto adresu e-mail, zaś odmowa podania wskazanych danych uniemożliwia jej
zawarcie w wybranej przez Abonenta, wyżej wskazanej formie. Dane osobowe są przetwarzane, w tym profilowane, w celu:
- podjęcia działań przed zawarciem umowy i w celu jej wykonania – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- realizacji prawnie uzasadnionych interesów POLKOMTEL lub strony trzeciej, takich jak: marketing, windykacja, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości w
procesie zawierania i wykonywania umowy, cele wewnętrzne związane ze świadczeniem Usług oraz prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym cele dowodowe,
analityczne i statystyczne obejmujące także tworzenie modeli statystycznych - na podstawie art. 6 ust.1 lit f RODO lub
- przetwarzane na podstawie zgody, wyłącznie w celu wskazanym w treści udzielonej zgody -na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Komu dane osobowe będą przekazywane
4. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych
celów, w tym partnerom logistycznym, IT, podmiotom świadczącym usługi posprzedażne i serwisowe, podmiotom realizującym wsparcie techniczne, organizacyjne i
doradcze, innym podwykonawcom w zakresie zawierania umów i obsługi klienta, naliczania opłat i obsługi płatności, marketingu, dochodzenia roszczeń, integratorom oraz
podmiotom realizującym dodatkowe świadczenia w ramach usług o podwyższonej opłacie, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, biurom informacji
gospodarczej, instytucjom utworzonym na podstawie art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe, przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, podmiotom
zajmującym się obrotem wierzytelnościami, spółkom z Grupy Polsat Plus, podmiotom świadczącym usługi realizowane przy pomocy Usług Polkomtel, innym podmiotom
wskazanym w treści zgody.
5. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji
Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze
Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul
ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul
umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
6. Dane osobowe będą przetwarzane w trakcie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu lub w przypadku gdy nie doszło do jej zawarcia przez okres: a) przewidziany dla
realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także z przepisów
podatkowych i rachunkowych, b) przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych
wymagających przetwarzania danych, a w przypadku zgody do czasu realizacji celu zgody lub jej odwołania, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
7. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych
administratorowi.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym
profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
9. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na
zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
10. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
11. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem
nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych
12. Przed zawarciem umowy podejmowana jest zautomatyzowana decyzja czy zawarcie umowy będzie się wiązało z wpłaceniem kaucji i w jakiej wysokości. Decyzja
podejmowana jest na podstawie oceny wiarygodności płatniczej Klienta. Ocena ta dokonywana jest poprzez odniesienie do modelu statystycznego powstałego w wyniku
analizy zachowań klientów w przeszłości, uwzględniającego ich cechy demograficzne takie jak wiek, obszar geograficzny, zatrudnienie oraz behawioralne takie jak
regulowanie należności, typ kontraktu, inne zawarte kontrakty. Zautomatyzowana decyzja o nałożeniu kaucji podejmowana jest także w przypadku odmowy wyrażenia
zgody na dokonanie weryfikacji Klienta w biurach informacji gospodarczej i u innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
13. W trakcie wykonywania umowy, w celu zwalczania działań stanowiących naruszenie umowy podejmowane są zautomatyzowane decyzje skutkujące zablokowaniem
możliwości korzystania z usług telekomunikacyjnych. Decyzje te są podejmowane w oparciu o analizę parametrów ruchu w sieci tj. rodzaj, wartość i kierunki połączeń, czas
zestawienia i przyczyna rozłączenia połączeń.
14. W trakcie wykonywania umowy, w przypadkach osiągnięcia lub przekroczenia określonych w umowie limitów (np. kwotowych, ilościowych, czasowych) następują
automatycznie skutki określone w umowie (np. ograniczenie, zawieszenie lub zablokowanie możliwości korzystania z usług, wysłanie powiadomienia, żądanie wpłaty
zaliczki).
15. W przypadkach określonych w pkt 12-14 ma Pani/Pan prawo do uzyskania interwencji przedstawiciela administratora, wyrażenia własnego stanowiska lub
zakwestionowania podjętej decyzji poprzez złożenie wniosku w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Informacja Polkomtel sp. z o.o. O przetwarzaniu danych osobowych klienta/abonenta na kartę
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
1. POLKOMTEL sp. z o. o.,ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawajest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel.
601 102 601), pisemnie na adres: Polkomtel sp. z o.o. - Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa, pocztą elektroniczną na adres bok@plus.pl, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@plus.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
3. Podanie Danych Aktywacyjnych jest warunkiem zawarcia umowy. Odmowa podania Danych Aktywacyjnych uniemożliwia zawarcie umowy. Obowiązek podania Danych
Aktywacyjnych wynika z ustawy z dnia 16.07.2004 Prawo telekomunikacyjne. Podanie innych danych nie jest warunkiem zawarcia umowy.
4. Dane osobowe są przetwarzane, w tym profilowane, w celu:
- podjęcia działań przed zawarciem umowy i w celu jej wykonania – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- realizacji prawnie uzasadnionych interesów POLKOMTEL lub strony trzeciej, takich jak: marketing, windykacja, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości w
procesie zawierania i wykonywaniaumowy, cele wewnętrzne związaneze świadczeniem Usług oraz prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym cele dowodowe,
analityczne i statystyczne obejmujące także tworzenie modeli statystycznych- na podstawie art. 6 ust.1 lit f RODO lub
- przetwarzane na podstawie zgody, wyłącznie w celu wskazanym w treści udzielonej zgody -na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Komu dane osobowe będą przekazywane
5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych
celów, w tym partnerom logistycznym, IT, podmiotom świadczącym usługi posprzedażne i serwisowe, podmiotom realizującym wsparcie techniczne, organizacyjne i
doradcze, innym podwykonawcom w zakresie zawierania umów i obsługi klienta, naliczania opłat i obsługi płatności, marketingu, dochodzenia roszczeń, integratorom oraz
podmiotom realizującym dodatkowe świadczenia w ramach usług o podwyższonej opłacie, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, biurom informacji
gospodarczej, instytucjom utworzonym na podstawie art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe, przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, podmiotom
zajmującym się obrotem wierzytelnościami, spółkom z Grupy Polsat Plus, podmiotom świadczącym usługi realizowane przy pomocy Usług Polkomtel, innym podmiotom
wskazanym w treści zgody.
6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji
Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze
Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul
ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul
umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
7. Dane osobowe będą przetwarzane w trakcie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu lub w przypadku gdy nie doszło do jej zawarcia przez okres: a) przewidziany dla
realizacjiobowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także z przepisów
podatkowych i rachunkowych, b) przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych
wymagających przetwarzania danych, a w przypadku zgody do czasu realizacji celu zgody lub jej odwołania, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
8. PrzysługujePani/Panuprawosprostowania danych, dostępu do danych,do usunięcia danych,do ograniczenia przetwarzania danych,do przenoszenia danychdostarczonych
administratorowi.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym
profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz dosprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na
zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem
nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych
13. W trakcie wykonywania umowy, w celu zwalczania działań stanowiących naruszenie umowy podejmowane są zautomatyzowane decyzje skutkujące zablokowaniem
możliwości korzystania z usług telekomunikacyjnych i rozwiązaniem umowy. Decyzje te są podejmowane w oparciu o analizę parametrów ruchu w sieci tj. rodzaj, wartość
i kierunki połączeń, czas zestawienia i przyczyna rozłączenia połączeń.
14. W trakcie wykonywania umowy, w przypadkach osiągnięcia lub przekroczenia określonych w umowie limitów (np. kwotowych, ilościowych, czasowych) następują
automatycznie skutki określone w umowie (np. ograniczenie, zawieszenie lub zablokowanie możliwości korzystania z usług, wysłanie powiadomienia).
15. W przypadkach określonych w pkt 13-14 ma Pani/Pan prawo do uzyskania interwencji przedstawiciela administratora, wyrażenia własnego stanowiska lub
zakwestionowania podjętej decyzji poprzez złożenie wniosku w sposób wskazany w pkt 1 powyżej